onsdag 29 februari 2012

The gardener

 



Jag vet att jag totalt snöat in på trädgård och fröer och lökar just nu, men det gör jag alltid den här tiden på året. Hur som helst tänkte jag  bara tipsa om att det ikväll börjar en ny serie för trädgårdstörstande själar som min. Lite fånigt namn bara men med bra innehåll hoppas jag. "Den njutbara trädgården" handlar om stadsodling, självförsörjning och recept kopplat till det som odlas. De brittiska trädgårdsprogrammen är alla aningen tantiga om du frågar mig (suck på the yellowbook-tanten som pratar som hon var en karaktär i Wallice och Gromit). Men den här rödtotten är ju bara runt 30 och skiljer sig förhoppningsvis från övriga programledare i genren. I trailern gillar jag det jag ser. Jag har samma ambitioner och syften med min odling. Ska bli trevligt att följa nu när mars är annalkande. Det är nu man behöver inspiration som bäst för att få till sin egen kalasodling. Vare sig det är på balkongen eller i den fria jorden.

Serien visar på SVT 2 idag; onsdag 29 februari kl. 20.00 och sex onsdagar framöver.
(En perfekt upptakt till festliga trädgårdsfredag som jag hoppas börjar där i krokarna.)


1 kommentar:

  1. Det här ska jag definitivt se, jag har en bok av henne, "Slow gardening". Det är kanske inte den allra mest användbara boken rent praktiskt av de jag har, men mysfaktorn är hög!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...