onsdag 1 februari 2012

Den oinställsamma vinterns skönhet.


Imorse hörde jag småfåglarna sjunga när jag satt och åt frukost. Deras klara kvitter hördes genom både betongväggar och stängda fönster. Det gjorde mig viss om att det nu bara kan bli bättre och ljusare. Har de frusna stackarna fått energi  från solen nog till att sjunga, så ska nog jag också få det.

Fram till helgens tur i skidspåret lyssnar jag på utvalda radioprogram medan jag arbetar. Det ger också energi. Ibland har jag tur och stöter på fina ord som dessa:

Av alla fyra årstider trivs jag bäst på hösten och näst bäst på vintern. Dagar utan slask, älskar jag vintern. Den är inte inställsam som sommaren är, i sin kladdiga skönhet och sitt överflöd och sin långa stiltje. Även om sommaren i början är vacker i sin anade skörhet.
- Lena Andersson, vinterpratare i P1.


Känns inte februari lättare att gå igenom när vintern beskrivs så?



Bilden har min vän Miriam tagit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...