måndag 6 februari 2012

Bloggtips



Jag och 440 000 andra bosparare inom HSB fick förra veckan medlemstidningen i brevlådan och jag var nog inte den enda som blev sjukt inspirerade och imponerade av den är kvinnan och hennes upfinningsrikedom. Hon letar skräp och gör om det till funktionella prylar i hemmet. Jag fick ett starkt behov av att gå ned och rota i mitt eget soprum, att åka ut och spana in ödetorp på landsbygden och dra till myrorna och fynda fina bortlämnade saker. Artikeln och bloggen är en tydlig kommentar till slit och slängsamhället och en stor motivation för att ta till vara på och hitta nya användningsområden för alla prytlar som finns runt omkring oss. Jag är t.ex. sjukt sugen på att göra en egen glödlampssnörlampa.

Kolla in hennes blogg Skrotochskräpimitthjärta.

2 kommentarer:

  1. Tack va fin du är!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch! Du förtjänar all uppmärksamhet du kan få. Heja dig!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...