tisdag 8 mars 2011

Ekotips från buss 443

Jag har ibland ovanan att tjuvlyssna på andras samtal på tunnelbanan och bussar. I morse var en sån dag och jag lyssnade på ett gäng till synes kollegor som pratade om bagarmossen dit en av dem flyttat och en annan av dem redan bodde. Den nyinflyttade förhörde sig om vad som fanns i området och vad som saknades. Det visade sig saknas ett lagom hippt, medelklasscafé med ekoprofil och takeaway kaffe till morgonstressade. Däremot fick jag veta att det finns en ekologisk butik med internetshop i Bagis som jag aldrig hört talas om innan.

Ekodirekt heter den och jag spanade in den så fort jag kom till kontoret. Den verkar ha ett stort utbud på både frukt och grönt och skafferivaror, kött och fisk mm. Butiken har öppet på fredagar och då kan man köpa både första och andrahandssortering från internetbutikens utbud. Jag ska absolut ta en promenad dit någon vårdag framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...