fredag 27 september 2013

Odla potatis i jordsäck - del 3 - Resultat





För er som undrar hur det gick för mig att odla sparrispotatis i en jordsäck utan att kupa potatisen ett dugg och knappt vattna på hela säsongen (odlingen skedde ju på landet där jag inte var så mycket). Jo tack det gick rätt bra ändå tycker jag. Det är rätt kul att det faktiskt funkar med distansodling!

Jag fick ungefär 1-2 kilo potatis på 1,5 jordsäck där jag totalt satte tio sättpotatisar. Jag tror säkert att det hade blivit en ännu större skörd om jag kunnat vattna mer frekvent. Så om du funderar på att göra detta på din balkong eller i din trädgård så kan ni nog räkna med ännu bättre skörd än min.



 Såhär såg det ut i juni, när jag satte potatisen. Här har jag skrivit mer om detta.


Och såhär stor hade blasten blivit i varma augusti.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...