måndag 26 november 2012

Sveriges bästa gröna bloggar



En lagom dos grönt har haft sin årliga omröstning om vilka som driver Sveriges bästa gröna bloggar. Nu har vinnarna korats i de olika sju kategorierna. Jag måste säga att jag har dålig koll på de flesta som var nominerade. Jag har försökt hitta nya inspirationskällor i bloggosfären men har inte vetat var jag ska leta. Jag följer Naturskyddsföreningen, Supermiljöbloggen och Underbaraclara. Men i övrigt har jag inte hittat någon riktig favvo. Jag har dock sett ett mönster i de miljöbloggar jag hittat, vilket hittills i huvudsak kunnat kategoriserats på två vis:

Vetenskapsbloggen: Tunglästa med massiv information och statistik som värsta masteruppsatsen, vilket egentligen är intressant men som jag inte orkar ta mig igenom. Tyvärr!!

Grönt mammalivsbloggen: Där många av inläggen handlar om hur man miljöanpassar sin livstil efter man har fått barn. Inget fel i det, verkligen inte, många blir mer miljömedvetna när de får barn eftersom man då har en anledning att på allvar och för någon annans skull strida för att minska allt som är miljöfarligt i vardagen. MEN eftersom jag inte har barn så blir det lätt lite för mycket inlägg om bisfenolfria nappflaskor, tygblöjor och ftalatfria plastleksaker. Det är intressant som allmänbildning men ändå lite för långt ifrån på nåt vis.

Så jag tänkte be er kära läsare att vidga mina vyer och perspektiv med frågorna:
Vilka miljöbloggar läser ni? Vilka är favoriter? Vilka har jag missat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...