torsdag 18 oktober 2012

En klädkollektion med gott syfte




Även om jag ibland ger HM en armbåge så vill jag ändå passa på att uppmärksamma deras nya barnklädeskampanj. Kanske ett (julklapps)tips till alla som har eller känner barn i lämplig ålder. HM har nämligen lanserat den nya kollektionen All for Children Collection, som är ett samarbete med Unicef. 25% av varje plagg går till arbetet med att skydda barns rättigheter runt om i världen.

Kläderna är så sjukt fina att jag önskar att jag kunde krympa till en lagom teskedsgumma och komma i såväl flamingoklänningen, finkostymen, manteln och kanindräkten. Tyvärr tror jag inte det funkar, så plan B är att bums åka leta upp affären för att kunna ge bort nåt till mina små släktingar i december.

Passar dock ändå på att slänga in en känga.. För jag kan gott tycka att kläderna kunde varit gjorda på ekologisk bomull! Hur svårt ska det vara? Om syftet är så ädelt så borde man även kunna tänka på barnen vars föräldrar jobbar på bomullplantagen och att de slipper bli sjuka av bekämpningsmedel och giftiga blekmedel. Nästa gång får ni banne mig gå all in HM!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...