tisdag 9 oktober 2012

Koltrasten som väckte mig i morse









Nu har jag äntligen gjort det. Det som jag pratade om här. Så från och med igår har jag en Storspov i mobilen som ljuder när någon ringer. Helt fantastiskt fint! Jag som sällan har ljudet på på mobilen bara för att jag hatar alla jobbiga ringsignaler, hoppas numer på att någon ska okynnesringa mig. Bara lite grann. Jag låter det till och med ta någon extra signal innan jag svarar(!).

Dessutom trixade jag in en koltrast i väckarklockan, när jag ändå höll på. Så imorse vaknade jag lugnt och  försiktigt av fågelkvitter. Som en behaglig sollampa fast med ljud. Jag kan inte nog understyka skillnaden av min gamla entoniga arga väckningssignal och detta kvitter. Misstänker att den här åtgärden kan bättra på min morgonångest ett snäpp. Jag vägrar härmed att vakna i panik utan passar på att mornar mig i lugn och ro innan klockan behöver stängas av.

Blir du sugen på en egen P2-pippi? Här hittar du alla mobila fågelsånger. Public service när det är som bäst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...