söndag 22 maj 2011

I mormors gömmor


Igår när jag besökte mina morföräldrar skickade mormor upp mig på övervåningen för att välja och vraka bland saker som hon ville bli av med. Ett mycket trevligt uppdrag. Jag kom hem med dessa ramar och gamla leksaker som jag har fina minnen från. I utbyte fick mormor pelargonsticklingar, tomatplantor och luktärter. Sen spelade vi yatzy, åt rabarberkaka och drack kaffe på hennes altan.

Nu har mammas gamla filmisar fått flytta in i en av ramarna. Att få bläddra igenom buntarna med filmisar var som att resa tillbaka i tiden och få ta del av ett litet barns stora skatt. Fint att se hur välbläddrade dessa kort var och hur mamma skrivit sitt namn på baksidan av sina favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...