tisdag 9 april 2013

Dagens lilla tips



Idag gjorde jag misstaget att läsa en tråd på flashback och tappade nästan hoppet om Sveriges framtid. Att vissa människor och deras åsikter och människosyn finns där ute i samhället. Att dessa människor kan vara dem jag sitter mittimot på tåget och stå och väntar bredvid på busshållplatsen. Hu alltså! Det känns så jävla otäckt. Deppstämning delux på vägen hem.

Men sen, efter middagsbestyren slog jag på SVT Plays kanalstreaming och såg att det på barnkanalen visades "Miljöhjältarna". Jag var ju bara tvungen att klicka för att se vad det var. Och det var tur det. Hoppet om Sveriges framtid återfanns och jag satt och log för mig själv när kidsen i programmet kämpade med olika utmaningar för att förbättra miljön. Som att i dagens program övertala random folk i julhandeln att välja en gratis grej från deras secondhandstånd istället för att köpa en ny julklapp. Programledare är miljökämpen och armbryterskan Heidi Andersson. Vill du också få lite återvunnet hopp så tycker jag att du ska se något av de fina program som ligger på barnkanalens sida.


1 kommentar:

  1. Hej Fröken,

    Jag läste ett blogginlägg idag. Det var mycket bra! Därför delar jag med mig till dig. Får se om du tycker det är läsvärt! http://truth-out.org/news/item/15588-power-shift-away-from-green-illusions

    //Gustav

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...