måndag 10 september 2012

Måste det verkligen vara så att den som gör något måste göra allt?






Lyssna på kloka Clara Lidströms radiokrönika om jantelagens cyniska kusin som osar och pyr runt ikring i det här landet. Som hävdar att de som brinner för något brinner fel och borde förändra/kriga/stödja något annat istället. Som att alla viktiga frågor i världen går att rangordna. Att man måste ta tag i det svinsämsta först innan man kan engagera sig i nåt smådåligt. Vem ska våga engagera sig i en fråga när det står en tjurig hoper människor och pekar på en och tycker att det man gör är otillräckligt?

Viktig krönika som verkligen tål att tänkas på och som stärker de som engagerar sig ändå.




1 kommentar:

  1. Ska absolut lyssna!

    Just det där är något som jag verkligen irriterar mig på. När jag var vegetarian fick jag ofta frågan varför jag inte var vegan om jag nu brydde mig om djur och natur så mycket (oftast ställd av personer som aldrig skulle kunna tänka sig att avstå från kött). Som att det var bättre att göra ingenting än att göra lite.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...